ELEMENTARY SEARCH HELP Ekleme


Merhaba arkadaslar bu yazımda sizlere elementary search help nasıl eklenir ondan bahsedeceğim

SE11 Search Help radio button seçilir ve search help ismi verilir. Ben z li bir isim veriyorum. Ardından oluştur diyorum.



Bana hangi tür arama yardımı ekleyeceğimi soruyor. Ben elementary olanı seçiyorum.



Kısa tanımlama yapıyoruz
Selection Method ile hangi tabloyu kullanacağımızı yazıyoruz LFA1 tablosunu bu örnekte kullanıyorum.
Arama yardımı parametresi alanlarına search help çalıştığında tablodaki hangi alanların geleceğini yazıyorum.
İAP kısımları işaretlenenler ekrana gelecektir.
DAP kısmı ise kişi bir satır seçtiğinde parametreye hangi alandaki bilginin gelmesini istiyorsak onu yazıyoruz. Ben satıcı hesap numarasının gelmesini istiyorum. Lifnr alanını işaretliyorum sadece;

Lsko Sçko kısımlarına alanların hangi sırada gelmesini istiyorsak onları yazıyoruz.
Ardından Ctrl+F3 ile aktif hale gitiriyoruz.



F8 tuşu ile ekran görüntüsünü alıyorum ilk denemeyi burada yapıyorum.



Şimdide LFA1 tablomuzu ve search help için kullandığımız alanlara bakalım



Programımızı se38 den yazmaya başlıyorum.



lifnr like lfa1-lifnr matchcode object zarama.
Burada lifnr parametresine matchcode object ile zarama search helpimi atamış oluyorm. Yani search help lifnr parametresinde ' F4 '  tuÅŸuna basıldığında karşımıza gelecektir.

Programı çalıştırıp lifnr de F4 tuşuna bastığımda istediğim search help alanları elementary ile karşımıza çıkıyor.




Seçimimizi yaptığımızda parametremizin içerisine lifnr alanındaki değer aktarılmış olacaktır.

Serkan AKKAVAK
Bilgisayar Mühendisi
SAP ve ABAP Konusunda bana tüm sorularınızı sorabilirsiniz.
serkurumsal@yandex.com