Satıcılar muhasebesi sistemi, tedarik ve mali işler arasındaki
entegrasyonun en önemli parçasıdır. Proses perspektifinden bakıldığında
satıcı ticari muhatap ilişkisi, satınalma talebi veya satınalma siparişi
ile başlar, mal girişi ve sonrasında fatura ile devam eder ve satıcı
faturasının ödenmesi ile tamamlanır. SAP ERP Packaged Solution, ‘3 yollu
eşleştirme’ uygulamasını desteklemektedir. Fatura, satıcı yardımcı
defter hesabına girildiğinde, defteri kebirdeki ticari borçlar kontrol
hesabında denk bir bakiye etkisi yaratır. Miktarı ve değeri teyit etmek
için satınalma siparişi ve mal girişiyle de eşleştirilir. Fatura
hatalıysa ödeme için bloke edilir ve ödemenin gerçekleştirebilmesi için
ek onay gerekir. Beklenen miktar ve tutar ile örtüşüyorsa, ödeme
işlemleri için kullanılabilir.
Satıcılar muhasebesi yönetimi için
önceden uyarlanmış bir çok hesap grubu, ekran düzeni, hesap tayini ve
araç mevcuttur. Satıcılar muhasebesi yönetimine aşağıdakiler dahildir:
Satınalma siparişi referansı
Çift giriş ve geçerlilik kontrolü
Otomatik ödeme programı: Ödeme programı havale/eft’yi, manüel çekleri ve yabancı para birimi cinsinden transferleri destekler.
Manüel ödeme
Satıcılar muhasebesi raporlaması
Serkan AKKAVAK
Bilgisayar Mühendisi
serkurumsal@yandex.com
SAP ve ABAP ile ilgili tüm sorularınızı sorabilirsiniz.
Social Plugin