Satıcılar muhasebesi sistemi, tedarik ve mali işler arasındaki entegrasyonun en önemli parçasıdır. Proses perspektifinden bakıldığında satıcı ticari muhatap ilişkisi, satınalma talebi veya satınalma siparişi ile başlar, mal girişi ve sonrasında fatura ile devam eder ve satıcı faturasının ödenmesi ile tamamlanır. SAP ERP Packaged Solution, ‘3 yollu eşleştirme’ uygulamasını desteklemektedir. Fatura, satıcı yardımcı defter hesabına girildiğinde, defteri kebirdeki ticari borçlar kontrol hesabında denk bir bakiye etkisi yaratır. Miktarı ve değeri teyit etmek için satınalma siparişi ve mal girişiyle de eşleştirilir. Fatura hatalıysa ödeme için bloke edilir ve ödemenin gerçekleştirebilmesi için ek onay gerekir. Beklenen miktar ve tutar ile örtüşüyorsa, ödeme işlemleri için kullanılabilir.

Satıcılar muhasebesi yönetimi için önceden uyarlanmış bir çok hesap grubu, ekran düzeni, hesap tayini ve araç mevcuttur. Satıcılar muhasebesi yönetimine aşağıdakiler dahildir:
Satınalma siparişi referansı
Çift giriş ve geçerlilik kontrolü
Otomatik ödeme programı: Ödeme programı havale/eft’yi, manüel çekleri ve yabancı para birimi cinsinden transferleri destekler.
Manüel ödeme
Satıcılar muhasebesi raporlaması

Serkan AKKAVAK
Bilgisayar Mühendisi
serkurumsal@yandex.com

SAP ve ABAP ile ilgili tüm sorularınızı sorabilirsiniz.