ABAP Workbench:ABAP kod editörü(ABAP editör),fonksiyon modül editörü(function builder),kullanıcı ekran oluşturucu(screen painter),veri türü sözlüğü(data dictionary) ve sınıf oluşturucudan(class builder) oluşur.SAP pek çok modülü kapsayan,ayrıntısı oldukca fazla olan bir sistemdir.Bu sistem içerisinde ilgili alanlara erişebilmek için transaction kodları dediğimiz kısa yollar mevcuttur.ABAP ın bütün parçalarına eriştiğimiz transaction kodu : SE80 dir.Sadece kod geliştirme ortamına erişmek için kullandığımız kod ise SE38 dir.Şimdi ABAP da kod yazacağımız ortamı tanıyıp ardından programlama klasiği olan ekrana ‘merhaba dünya’ yazan programcığı gerçekleştirelim:)

1-İlk adımımız SE38 transaction kodu ile ABAP editörüne geçiş yapmak.




2-Bizi yazacağımız programa dair özellikleri vermemiz bildirmemizin istendiği ekran karşılayacak.

Programımıza İsmini veriyoruz.Burada bilmemiz gereken şey ABAP da sisteme dahil olmayan yani programcı tarafından extra olarak yazılmış programlara isim verilirken ‘Z’ yada ‘Y ‘ ile başlanıyor olması.Bu durum ABAP a özel bir özellik,kural haline gelmiş bir durum.Programa ‘Z_MERHABA’ ismini veriyoruz ve yarat seçeneğine tıklıyoruz.
3-Şimdi ise programa dahil özelliklerin belirleneceği bir alan karşımıza çıkıyor.İlk alanda programla ilgili açıklamayı belirtmemiz gerekiyor.Bunu daha sonra yazdıklarımızla karışmaması yada bizden başka okuyacak olanlara anlaşılma sağlaması için yapıyoruz.İkinci alanda programın tipi devreye giriyor ilk uygulamamız olacağı için ‘yürütülebilir programı’ seçiyoruz.Hemen altında programın statüsü var.Burada ‘deneme programı’nı seçiyoruz ve ‘save ‘ diyoruz.
4-Bir sonraki adımda paket seçimi yapmamız gerekiyor.Ancak şuan yazacağımız program herhangi bir pakete dahil edilemeyeceğiiçin ‘local object’ i seçiyor ve artık kodları yazacağımız editör ortamımıza ulaşıyoruz.
 5-ABAP editöründeyiz artık.Kodlarımızı burada yazıp derleyeceğiz.İlk olarak notepad i andıran kelime işlemci arayüzü bizi karşılar .Programın iilk satırları ABAP ediötürü tarafından otomatik olarak eklenir.Bu satırlar yorum satırıdır ve programın adını belirler.Bir sonraki adıma geçmeden ortamı tanıyalım.
 
 * 1-Düzenleme-görüntüleme modu arası geçiş tuşu (programı daha sonra tekrar çalışmak için kaydettiğimiz zaman değişiklik yapabilmek için düzenleme moduna geçmemiz gerekiyor yoksa kodlarımız üzerinde değişiklik yapmaya imkanımız olmuyor)
* 2- Etkin olan-olmayan sürümler arası geçiş tuşu,
* 3- Programın içinden veya dışından başka bir nesneye erişim tuşu,
* 4- Enhancement kodlamaları,
* 5- Syntax kontolü(varsa hata hangi satırsa onu bulur),
* 6- Programın aktifleştirilmesi.(her program çalışmadan önce aktifleştirilmeli aksi halde hatalara sebep oluyor),Ve bütün ABAP programları ilk yazıldığında inaktiftir.
*7- Run.Programın yürütülmesi gerçekleştiriliyor(kısayolu F8),
*8- Nesne görüntüleme tuşu(oluşturduğumuz nesneleri görüntüler),
*9- Dolaşma pencelesi ,
*10- Programın içine kontrol noktası konulması (yani break point koyarak programımızı adım adım işletmemzi ve varsa hataları bulmamzı sağlıyor)
*12-Programın içerisine dışarıdan aktarma yapmamıza yarayan tuş.Bu tuşla sorgu,fonksiyon kontrol mekanizması oluşturp ekleyebilriz.(örneğin daha önce yazdığımız bir programı yeni program içinde kullanmak için)
*13-Kodlama yaparken güzel görünmesini,büyük küçük harf ayrımını ve blokları düzenlemeyi sağlayan tuş.
(Başlangıçta en çok syntax kontrolü,pretty printer,düzenleme-görüntüleme modları arası geçiş ve run tuşları işimize yarayacak.İlerledikce diğerleri de anlam kazanacak.)
6- İlk programcığı yazmak için artık hazırız.ABAP da string(metin) tipinde bir çıktı alabilmek için “WRITE” komutunu kullanıyoruz.ABAP da her satırın bitimine ‘.’(nokta)  koyuyoruz.-Bu sytax kurallarından birtanesi.- Ayrıca yorum satırı eklemekde mümkün.Bunun içinde tırnak işaretini ‘  “  ‘ kullanıyoruz.Ayrıca ABAP da büyük/küçük harf duyarlılığı yoktur.

7-Active edip run dediğimizde metnimiz program sonucu olarak gösterilmiş olacaktır.

 Böylece ilk ABAP programımızı yazmış ve derleme ortamını kısaca öğrenmiş olduk.